Miguelle | Female drummer

top

Als jonge meid van 6 jaar oud had ik slechts 1 passie: DRUMMEN!

Op m´n 7de ben ik dan ook met mijn ouders naar de muziekschool in Kerkrade gestapt om te vragen hoe oud je moest zijn om drumles te volgen. Hoewel ik eigenlijk een beetje te jong was mocht ik toch mijn eerste lessen volgen bij niemand anders dan: Henk Mennens.

Een drumstel had ik helaas nog niet en daarom moest ik oefenen op de potten en pannen van mijn ouders. Geduldig als ze waren stonden ze steeds met het geïmpoviseerde drumstel klaar als ik mijn dagelijkse oefeningen moest doen. Van een draardstang met 2 dekseltjes maakte mijn vader een Hi-hat zodat er wat meer variatie in mijn drumwerk kwam. Het oefenpadje was mijn volgende aanwinst.

Mijn eerste Drumstel

Eindelijk. Toen ik 8 jaar was en de Eerste Heilige Communie deed, kreeg ik als cadeau mijn eerste echte drumstel: een Pearl Drumstel!
Langzaam aan werd het uitgebreid, een Hi-hat hier, een bekken daar en door de jaren heen ben ik nu in het bezit van een behoorlijk instrument.

1ste Niveau Drum

Na jaren oefenen en een heel speciale begeleiding van mijn drumleraar Henk Mennens behaalde ik in 2004 mijn eerste niveau: met lof

Ritmiek

8,5

Techniek

8,5

Etuden

8,5

Voordracht

9

Samenspel

9

 

 

 


 

2de Niveau Drum

Uiteraard was het slagen met lof voor mijn eerste niveau een enorme drijfveer om mijn tweede niveau net zo goed af te sluiten. Ik wilde slechts 1 resultaat zien: slagen in 2006 voor het tweede niveau: met lof
 

Ritmiek

8,5

Techniek

8,5

Etuden

8,5

Voordracht

8,5

Samenspel

8,5

 

 

 

 

3de Niveau Drum

Het examen voor mijn 3de niveau zou in 2008 zijn. 2 Jaar tijd om heel veel te oefenen. Natuurlijk was het een uitdaging om ook dit niveau met lof te halen.

Ritmiek

8,5

Techniek

8

Etuden

8,5

Voordracht

9

Samenspel

9

 

 

 

 

4de Niveau Drum

Het laatste examen moest iets speciaals worden. Een feest met veel mensen die komen luisteren en met veel muzikanten. Ook dit examen wilde ik met slechts 1 doel afsluiten: met lof.

Ritmiek/timing

8

Techniek

8,5

Muzikaliteit

8,5

Voordracht

8,5

Samenspel

8,5

Presentatie

9,5